motorfreak.nl
Startpagina | Website | Agenda | Gebruikerslijst | Regels | Zoeken | Registreer | Login

U bent niet ingelogd.
MotorFreak / Off-Topic / 't is dan wel geen motorweer ...  
Auteur
Bericht Pagina's:  1 2 3 4 5 ... 6
GSXRonald

Je bent lekker bezig kloasie.. Mooie pannorama geworden. Moet toch echt eens met je opstap zie ik wel.. Heb van de kerstman / vrouw een lens erbij gekregen een Sigma 70 / 300 .. :)

05-01-2008 12:13:57
Website  
LosBoeros

GSXRonald schreef:

Je bent lekker bezig kloasie.. Mooie pannorama geworden. Moet toch echt eens met je opstap zie ik wel.. Heb van de kerstman / vrouw een lens erbij gekregen een Sigma 70 / 300 .. :)

Geen 75/325? Die schijnen toch echt veel beter te zijn ;) (heb geen idee waar ik het over heb)

05-01-2008 12:25:27
Website  
Agent327
Gast

GSXRonald schreef:

Hey, dat gaat goed!! Toevallig deze? http://www.sigma-benelux.nl/products/le ... php?pid=32

Dat zou wel heel geinig zijn, want da's exact dezelfde lens die ik heb :y

05-01-2008 13:17:14

Agent327
Gast

LosBoeros schreef:

Agent327 schreef:

Is toch zo. Het is het uitzicht vanuit ons kantoor op oudjaarsdag. Ik zag die wolk aankomen, had toevallig de cam mee en wat plaatjes geschoten. Thuis bleken ze met PS redelijk aanelkaar te knopen en dan krijg je dit resultaat. Deze is van 3 foto's, ik heb ook nog een pano van 7 maar die is niet zo goed gelukt.

Ok toch dus! Cool! Ik heb vroeger wel eens PhotoStitch gebruikt. Die kreeg ik destijds bij mijn Powershot A200 (jaja, een oudje :) ) Gebruik je die ook? Dat werkt super! Heb er een keer een panoramofoto van Nou Camp mee gemaakt. Helaas ben ik die inmiddels weer kwijt maar dat waren ook een stuk of wat foto's! Was erg goed gelukt (al vond ik het zelf :) )

Leuk man, jammer dat je die foto's niet meer hebt.

05-01-2008 13:17:48

GSXRonald

Agent327 schreef:

GSXRonald schreef:

Hey, dat gaat goed!! Toevallig deze? http://www.sigma-benelux.nl/products/le ... php?pid=32

Dat zou wel heel geinig zijn, want da's exact dezelfde lens die ik heb :y

:yup

Das wel heel toevallig!! Je moet me maar eens ff een cursusje geven.. Ik wilde vandaag ff wat schieten maar kwam er niet echt mee uit de voeten :)

06-01-2008 20:29:36
Website  
Agent327
Gast

Kom maar langs. Snap er niks van dat je er niet mee uit de voeten kwam, in combinatie met mijn camera ging het je anders best aardig af. :y

06-01-2008 20:32:37

GSXRonald

Macro krijg ik niet voor elkaar..

06-01-2008 21:16:39
Website  
Agent327
Gast

Is een trukje voor. Brandpuntsafstand tussen 200 en 300 mm zetten, dan knoppie op macro zetten. Als je weer terugwilt naar de gewone stand zet je de camera even van autofocus naar manual en draait de scherpstelring naar oneindig. Dan kun je het knoppie weer terugzetten. Is een veiligheid, kostte mij even wat tijd voordat ik het doorhad. Moet lukken zo en anders bel je maar even.

Voor Marcel; wat moet je nou met een macro functie??

Dit bijvoorbeeld:

06-01-2008 21:26:04

LosBoeros

Agent327 schreef:

Is een trukje voor. Brandpuntsafstand tussen 200 en 300 mm zetten, dan knoppie op macro zetten. Als je weer terugwilt naar de gewone stand zet je de camera even van autofocus naar manual en draait de scherpstelring naar oneindig. Dan kun je het knoppie weer terugzetten. Is een veiligheid, kostte mij even wat tijd voordat ik het doorhad. Moet lukken zo en anders bel je maar even.

Voor Marcel; wat moet je nou met een macro functie??

Dit bijvoorbeeld:
http://members.home.nl/klaasvdberg/mywe ... c_6718.jpg

Nou, ik weet niet veel van fotografie maar dat is nou juist een van de weinige dingen die ik wel weet, waar een macro-functie voor dient :)

06-01-2008 21:28:41
Website  
GSXRonald

Ja zover kwam ik ook .. maar de camera krijgt de focus niet juist als ik er dicht op zit.. ik moet nu van een afstandje een macro opname maken .. dat maakt het er niet makkelijker op..

06-01-2008 21:30:17
Website  
Agent327
Gast

Klopt, je moet behoorlijk wat afstand nemen, meer dan ik wilde. Da's bij zo'n lens normaal hoor. Maar ook daar zijn weer trukjes voor. Heb laatst achter het raam musjes zitten fotograveren ('t is wat, volwassen vent, achter de musjes aan) en toen kon ik mooi wat afstand nemen en toch scherpe foto's krijgen. Je moet er wel voor zorgen dat je de camera op een goed statief hebt of op een stevige ondergrond, kussen ofzo. Dan gaat het prima. Zal ff kijken of ik die mussefoto ook in de buurt heb.

Koop je een echte macro lens (met een vaste brandpuntsafstand) dan is het wel anders, maar dan betaal je ook de hoofdprijs.

06-01-2008 21:35:31

Agent327
Gast

Nou, dit is zo ongeveer het maximum wat ik uit zo'n lens kan halen.

Niet echt schokkend, maar ik ben er blij mee.

06-01-2008 21:47:53

BuGsBuNnY

Agent327 schreef:

Nou, dit is zo ongeveer het maximum wat ik uit zo'n lens kan halen.

http://members.home.nl/klaasvdberg/edits/mus.jpg

http://members.home.nl/klaasvdberg/edits/mus2.jpg

Niet echt schokkend, maar ik ben er blij mee.

Ik vind ze erg mooi klaas :y zou bijna overwegen om hier ook in te gaan verdiepen maar ja. kan niet alles.

Nu nog iets met motoren :)

06-01-2008 23:00:48
Website  
GSXRonald

Hier wat probeersels van mij.. Wel geen Klaas kwaliteit maar ik ben er aardig trots op.. :) Deze zijn onbewerkt..

Let op ik ben beginner :)

06-01-2008 23:07:56
Website  
GSXRonald

06-01-2008 23:08:39
Website  
Pagina's:  1 2 3 4 5 ... 6    
Ga naar