motorfreak.nl
Startpagina | Website | Agenda | Gebruikerslijst | Regels | Zoeken | Registreer | Login

U bent niet ingelogd.
MotorFreak / Zeg het maar / !!! Het nieuwe Fotoalbum !!!  
Auteur
Bericht Pagina's:  1 2 3
GSXRonald

Er is vanaf vandaag een nieuw Fotoalbum in gebruik genomen..

Het oude fotoalbum was mooi maar bleek te bewerkelijk te zijn om te onderhouden. Baldrunner heeft hier een heleboel tijd in gestoken waarvoor onze dank :j !!!. Ik heb gezocht naar een album waar ook de gebruikers de mogelijkheid hebben om fotos in up-te-loaden. Na lang zoeken en een heleboel testen heb ik dan toch een album gevonden die goed werkt en waar alle functionaliteiten in zitten welke wij graag wilden hebben..

Wanneer je op de website, in het menu, op Fotoboek klikt krijg je het nieuwe fotoboek te zien. Het fotoboek is zo aangepast dat het integreerd in de website en het forum. DWZ dat wanneer je een geregistreerde gebruiker bent van/op het forum dat je extra functionaliteiten in het fotoboek hebt. Deze functionaliteiten zijn:

- Uploaden van foto's in algemene albums (dit kan door beheerders worden beperkt en opengezet)
- Aanmaken van een persoonlijk fotoalbum (hierin kan je zonder toestemming persoonlijke foto's uploaden)
- Commentaar geven op foto's
- Beoordelen van foto's 
- Een collectie van favoriete foto's bijhouden.
- toegang krijgen tot afgeschermde fotoalbums (als deze zijn aangemaakt door de beheerders)

Wanneer je niet ingelogd bent op het forum kan je alleen publieke foto's bekijken.. Om in te loggen klik je in de werkbalk op inloggen. Nu moet je inloggen op het forum (zoals altijd) en daarna kom je automatisch terug in het fotoboek en kan je van de extra functionaliteiten gebruikmaken.

Ik zal nog even een How-To maken voor het aanmaken van een persoonlijk fotoalbum en hoe je bestanden moet uploaden.. 

Om naar het fotoboek te gaan klik hier

22-02-2005 13:02:11
Website  
GSXRonald

oh, de persoonlijke fotoalbums zijn terug te vinden onder : User galleries

22-02-2005 13:03:27
Website  
Agent327
Gast

Ziet er erg gaaf uit. :j

Valt me alleen op dat lang nog niet alle foto's van vorig jaar in dit album staan. Hoe moeten we dat doen ?

Ander vraagje; hoe kun je je persoonlijke album aan de albumlijst toevoegen ?

22-02-2005 13:25:34

GSXRonald

Voor 'normale' gebruikers:
Een persoonlijk album kan je toevoegen door in het menuutje van het fotoalbum de Admin-Modus te activeren.. Wanneer je dit gedaan hebt krijg je 3 knoppen erbij.
De 1e knop is voor het aanmaken van een persoonlijk album.
Klik hier op en klik op de knop nieuw. Geeft het album nu een naam (voorkeur is je eigen Nickname). Klik op Sla wijzigingen op en daarna op doorgaan. en je eigen album is aangemaakt.

Voor beheerders:
Ga naar de Admin-modus en klik op de knop Albums. Selecteer nu de catagorie * Mijn galerij* En klik op de knop Nieuw. Geef nu een naam aan het album (voorkeur heeft je nickname) en klik op 'Pas wijzigingen toe' en daarna 'doorgaan'

Foto's uploaden:
Wanneer je nu fotos wilt uploaden in je persoonlijke album klik je op 'Upload bestand' en kies je de bestanden welke je wilt uploaden. Wanneer de bestanden geupload zijn klik je op Doorgaan. Kies nu voor elke foto in welk album deze moet komen te staan. Standaard is dit het persoonlijke album. Mocht je ze in een publiek album willen uploaden moet je dit wijzigen bij Album. Je kan nu ook een omschrijving aan de foto geven. Klik op Doorgaan om de foto in het album te plaatsen. Mocht je ervoor kiezen om de foto in een publiek album te plaatsen dan worden de gebruikers foto's niet eerder zichtbaar als wanneer ze door de beheerder zijn goedgekeurd.. Dit is standaard functionaliteit en dit kan ik niet veranderen.. Fotos in het persoonlijke album worden WEL gelijk geplaatst.

De fotos van het oude fotoboek worden zo snel mogelijk overgeplaatst naar het nieuwe fotoboek..

22-02-2005 14:21:52
Website  
Agent327
Gast

Kunnen we nu op de website ook steeds een andere foto laten rouleren ? We zitten nu de hele tijd tegen de vullingen van Ronald aan te kijken. :x

22-02-2005 14:58:22

LosBoeros

BaldRunner schreef:

Kunnen we nu op de website ook steeds een andere foto laten rouleren ? We zitten nu de hele tijd tegen de vullingen van Ronald aan te kijken. :x

Simpelste oplossing is een bewegend plaatje te maken... Weet zo niet hoe dat moet maar een soort van animited gif moet toch te doen zijn?

22-02-2005 15:12:03
Website  
BuGsBuNnY

Ronald: :j
Ziet er gelikt uit en veel opties

En ehm

Klaas ->  ik zat even naar je eigen fotoboek te kijken

Ken je deze site al?  kijkhiereens  :+

22-02-2005 15:25:06
Website  
Hermelijn
Gast

GRRRR  waarom heb ik zoveel problemen met het uploaden van de foto's???

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 1600 bytes) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/include/picmgmt.inc.php on line 209

23-02-2005 13:26:07

BuGsBuNnY

Hermelijn schreef:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 1600 bytes) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/include/picmgmt.inc.php on line 209

Bestanden mogen niet groter zijn dan 1024 kb
Dit is per foto of bestand; Denk dat dit de reden is

Als het goed is staat dit er ook bij als je op de upload fucntie klikt

23-02-2005 15:29:05
Website  
Hermelijn
Gast

BuGs_BuNnY schreef:

Hermelijn schreef:

ik probeer 3 foto's up te loaden maar no way. en ze zijn niet groter dan 1024kb :u:u:u

23-02-2005 15:34:31

BuGsBuNnY

Hermelijn schreef:

BuGs_BuNnY schreef:

Hermelijn schreef:

ik probeer 3 foto's up te loaden maar no way. en ze zijn niet groter dan 1024kb :u:u:u

Als je ze 1 voor 1 doet dan? (al zou het dan wel moeten werken zoals jij het doet)

23-02-2005 15:49:44
Website  
GSXRonald

Ik denk dat je over de maximum ingestelde diskruimte voor gebruikers heen bent gegaan.. De totale ruimte die je mag gebruiken is 3 Mb (alle foto's bij elkaar) Hoe kleiner je de fotos maakt die je upload, hoe meer je kan uploaden in je 3 Mb..

Deze 3 Mb is ingestelt zodat de gebruikers niet alle webspace op kunnen slokken met het uploaden van foto's...

23-02-2005 22:38:14
Website  
Hermelijn
Gast

GSXRonald schreef:

Ik denk dat je over de maximum ingestelde diskruimte voor gebruikers heen bent gegaan.. De totale ruimte die je mag gebruiken is 3 Mb (alle foto's bij elkaar) Hoe kleiner je de fotos maakt die je upload, hoe meer je kan uploaden in je 3 Mb..

Deze 3 Mb is ingestelt zodat de gebruikers niet alle webspace op kunnen slokken met het uploaden van foto's...

zeg dat dan meteen. |( dan haal ik alles er weer af en resize alle foto's

23-02-2005 22:50:17

Hermelijn
Gast

en wat is dit dan???

Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/.): Permission denied in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 453

Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/..): Permission denied in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 453

ik wilde foto's uploaden maar kreeg dit te zien :?:? :u:u

23-02-2005 23:12:34

BuGsBuNnY

Hermelijn schreef:

en wat is dit dan???

Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/.): Permission denied in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 453

Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/..): Permission denied in /home/virtual/site121/fst/var/www/html/fotoalbum/upload.php on line 453

ik wilde foto's uploaden maar kreeg dit te zien :?:? :u:u

Dat zijn foutmeldingen :y

24-02-2005 08:23:03
Website  
Pagina's:  1 2 3    
Ga naar