motorfreak.nl
Startpagina | Website | Agenda | Gebruikerslijst | Regels | Zoeken | Registreer | Login

U bent niet ingelogd.
MotorFreak / Zeg het maar / route-database  
Auteur
Bericht Pagina's:  1 2
Hermelijn
Gast

zeg kunnen we niet een route-database opzetten??

een bibliotheek met mooie routes?? zelf gemaakte routes enzo???

jullie mening hierover zou ik wel willen horen.

14-05-2005 21:44:17

Rembo
Gast

Vandaag met Waus Kneedown-ritje gedaan. Route (erg simpel en kort) van europaweg (nieuw stadion fc groningen) richting hoogezand eerste afslag westerbroek eraf en gelijk de ring weer op richting groningen, weer keren bij eerste stoplicht en weer langs het stadion etc etc :j heb het vandaag circa 10x gedaan en was weer helemaal top!! :} Zeker een centimeter minder op de kneeslider!!

14-05-2005 22:06:00

Agent327
Gast

Ok zet ze hier maar neer dan ! :j

Ik heb eergister ook zo'n stukje gedaan:

a7 afrit foxhol, direct de a7 weer op en de eerst volgende afslag er weer af (hoogezand). Dan onder de weg door en oprit ri groningen nemen .... heeeeeele mooie oprit. Dan de 1e er weer af (zit ook een mooie bocht in) en dan hetzelfde liedje weer.

Als klapper (figuurlijk dan) bij de afslag h'zand rotonde halfrond en de oprit a7 ri winschoten nemen, serieuze hogesnelheidsbochten, echt gaaf.

Ander ideaal stukje voor op de vrijdagavond (gister dus):

midwolda, scheemda, nieuw-scheemda, nieuwolda, woldendorp, termunten, delfzijl, appingedam en daar de opritten van de n33 doen. Daar kun je ook eindeloos toeren.

14-05-2005 22:46:39

Waus
Gast

hahahaha ja was echt weer dikke pret vandaag :y

14-05-2005 23:01:48

BlackNinja

Rembo schreef:

Vandaag met Waus Kneedown-ritje gedaan. Route (erg simpel en kort) van europaweg (nieuw stadion fc groningen) richting hoogezand eerste afslag westerbroek eraf en gelijk de ring weer op richting groningen, weer keren bij eerste stoplicht en weer langs het stadion etc etc :j heb het vandaag circa 10x gedaan en was weer helemaal top!! :} Zeker een centimeter minder op de kneeslider!!

Was je vanmiddag om 13.45 uur ook weer aan het kneepads schaven?
Wel uitkijken bij het omdraaien bij de Euroborg, mag niet.

25-05-2005 16:44:35

Rembo
Gast

BlackNinja schreef:

Was je vanmiddag om 13.45 uur ook weer aan het kneepads schaven? Wel uitkijken bij het omdraaien bij de Euroborg, mag niet.

Ikke niet, moest werken, maar mijn broertje was vanmiddag geloof ik wel fanatiek bezig.

25-05-2005 17:01:27

Waus
Gast

BlackNinja schreef:

Rembo schreef:

Was je vanmiddag om 13.45 uur ook weer aan het kneepads schaven?
Wel uitkijken bij het omdraaien bij de Euroborg, mag niet.

heej ja dat was ik ! uuuh mag dat niet dan ? :+

weet het wel maar het scheelt een boel stoplichten ( d8 een stuk of 4 zelfs )
tja.....die bochten zijn gewoon te gaaf ! :}

25-05-2005 18:04:44

Hermelijn
Gast

heeft iemand de route naar lauwersoog op kaart staan???

zoja, mail hem ff naar mij. ik wil hem namelijk ff een keertje rijden met een maat van me.

22-09-2005 11:55:56

GSXRonald

ken je die nu nog niet uit het hoofd :? ... Ik kan hem met de ogen dicht rijden (ok ok dat dacht ik ook van appingedam :+) Maar ik heb hem helaas niet op kaart en ik weet de plaatsnamen ook niet.. Ik weetgewoon waar ik af moet slaan.. Maar volgens mij heeft Bugs nog wat op papier van zijn toertocht

22-09-2005 12:19:53
Website  
Agent327
Gast

Ff gokje, is dit het ongeveer  ?

Grunn ri Winsum (bij Zoef langs)
Adorp net voor je het dorp uit gaat LI ri Oostum
Oostum aanhouden
Door Oostum ri Garnwerd
in Garnwerd LI ri Ezinge
Na Ezinge RE ri Warfhuizen / Wehe den Hoorn
Bij T splitsing N361 LI ri Zoutkamp / Lauwersoog.
3e weg LI ri Leens (Dijkstijlsterweg)
Door Leens naar Ulrum
In Ulrum Niekerk aanhouden en weg volgen naar Zoutkamp.
In Zoutkamp Lauwersoog aanhouden,
direct buiten Zoutkamp LI (Strandweg)
Weg volgen tot Kazerne, voor N361 parallelweg (heet nog steeds Strandweg) volgen tot Lauwersoog.

Weg terug idemdito, echter kan ik je aanraden na Saaksum rechtdoor te gaan ipv naar Ezinge en de afslag Oldehove te pakken. Van Oldehove naar Noordhorn heb je dan nog schitterende bochten.

Als je wel Ezinge - Garnwerd doet kun je in Garnwerd rechtdoor ri Winsum, ook mooie bochten maar let op de troep op de weg.
Bij pompstation in Winsum LI de N361 op en bij rotonde RE richting Onderdendam.
Loppersum aanhouden, in Loppersum Winneweer aanhouden. N360 oversteken en LI ri Appingedam. Vervolgens zit je op de route Appingedam Delfzijl Termunten Scheemda.

22-09-2005 12:44:06

Agent327
Gast

Check anders de wegen ff op www.map24.nl

22-09-2005 12:44:35

Zoef

Deze stond nog in mn bestand

GRONINGEN            FRIESLAND            MIDLUM

ADUARD                PEASSENS            ACHLUM

OOSTUM                MODDERGAT            HITZUM

KRASSUM                NES                    DOIJUM

GARNWERD            WIERUM                MIEDUM

HANTUMHUIZEN        TZUM

OLDEHOVE            TERNAARD            WINSUM

FEERWERD            HOLWERD                BAARD

EZINGE                AMELAND                DE HEM

SAAKSUM                BLIJE                    MANTGUM

ZUURDIJK                FERWERT                WELDUM (Wijtgaard)

NIEKERK                WESTERNIJTSJERK    WIRDUM

ZOUTKAMP            HALLUMERHOEK        OUDEGA

ZOUTKAMPERRIL        OUDE BILDZIJL        OPEINDE

LAUWERSOOG        NIEUWE BILDZIJL        HARKEMA

NIJ ALTOENAE        SURHUISTERVEEN

WESTHOEK            OPENDE

HARLINGEN            KORNHORN

MARUM           

LEEK
HOOGKERK
GRONINGEN

22-09-2005 23:10:29

BuGsBuNnY

Zoef schreef:

Deze stond nog in mn bestand

Deze heb ik destijds inderdaad gebruikt voor de toertocht. Echter is aan te raden om deze rustig voor te rijden gezien het een algemeen beschrijving is.

23-09-2005 09:16:30
Website  
Agent327
Gast

Deze vond ik op MF.
Lijkt me wel een leuke rit voor van't veurjoar.

Elke keer dat ik met de motor in de buurt van Holten kom maak ik een uitstapje naar het "bergcircuit" zoals ik het zo toepasselijk noem. Bekend als "Holterberg" zijn het in feite twee bergen, de Holterberg en de hogere Nijverdalseberg. Als ??n van de weinige heuvelachtige trajecten in het oosten is het vooral bekend bij de wielertoeristen en ?fanaten maar is volgens mij nog meer fun en op zijn minst minder vermoeiend met de motor. Beginnende vanuit Holten volg je de weg die tussen de bossen op de lagere flanken van deze mythische berg al flink en bochtig kronkelt. Oppassen is het wel in de zomer voor wielrenners en wandelaars die dalen en vaak ook de weg kruisen. Voor de Nijverdalseberg begint loopt al minstens 20% naast zijn fiets, en daar moet het dan pas echt beginnen, de heidevelden geen beschutting meer tegen de wind en nog meer stijgings-percentage. Toegegeven met ?n motor tussen de benen heb je daar veel minder last van. Vanaf hier altijd perfect overzicht en dan kan je dus echt het gas opendraaien. Op de top is het plezier niet gedaan want de weg loopt licht stijgend verder tussen de bossen.
Maar je kunt ook echt rondjes rijden zoals op ?n circuit. Als je namelijk boven komt moet je links de N35 volgen en ?n kilometer of 5 verder weer links richting Haarle en Nieuw Heeten. Als je in Nieuw Heeten de Helhuizerweg neemt rijdt je onderlangs de Holterberg. Hier bestaat de mogelijkheid om via een tussendoorweggetje, de Motieweg, weer op de Holterbergweg uit te komen en kan je aan je tweede ronde ?Holterberg? beginnen. Veel plezier Bikers !!!

GAAAAASSSS !!!!!!

28-11-2005 08:33:14

yamahaR1tje
Gast

BaldRunner schreef:

Deze vond ik op MF.
Lijkt me wel een leuke rit voor van't veurjoar.

http://home.wanadoo.nl/smr/toertochten/heuvelrug.jpg

GAAAAASSSS !!!!!!

http://members.home.nl/motor/routes/heuvelrug5.jpg

O je hebt al <kippe>gaas gevonden ziet ik :)

Laatst bewerkt door yamahaR1tje (28-11-2005 15:43:34)

28-11-2005 15:42:16

Pagina's:  1 2    
Ga naar